درحال بارگذاری...

رسیدگی به گیاه آپارتمانی و طراوت بخشیدن به گیاه-بخش اول

دسته بندی: بلاگ پروازیاران سیرنگ

رسیدگی به گیاه آپارتمانی و طراوت بخشیدن به گیاه-بخش اول


رسیدگی به گیاه آپارتمانی و طراوت بخشیدن به گیاه-بخش اول

بعد از مدتی گیاهانی را که درآپارتمان نگهداری میکنیم از تازگی میافتند و طراوت خود را از دست میدهند.چگونه باید از یک گیاه مراقبت کنیم و آن را طراوت و تازگی ببخشیم؟ از ظروف شیشه‌ای استفاده نكنيد؛ تعویض خاک گلدان؛ تعویض گلدان؛ جنس گلدان


از ظروف شیشه‌ای استفاده نكنيد:

ظروف شیشه‌ای برای زمانی استفاده مي‌شود که گیاهی را قلمه بزنيد تا به‌راحتی ریشه دهد؛ چرا که اين ظروف نور را به‌راحتی عبور مي‌دهند و آب فراوان نيز موجب گندید‌گی ریشه‌ها و از بین رفتن آنها می‌شود. ظروف شیشه‌ای آب‌رو ندارند و به همين دليل آب اضافی از خاک آنها خارج نشده و ریشه‌هاي گياه از بین می‌روند. اگر از این ظروف استفاده مي‌کنید، باید مرتبا آب گلدان را تعویض کنید یا با سنگ‌های ریز و درشت ریشه‌ها را بپوشانید و به مرطوب نگه‌داشتن سنگ‌ها بسنده کنید.

تعویض خاک گلدان:

آب‌هایی که املاح زيادي دارند، به اصطلاح آب‌های سخت نامیده می‌شوند كه موجب از بین رفتن مواد معدنی خاک و ايجاد كپك‌هاي سپيد بر روي خاك می‌شوند. این لکه‌های سپید نشانه فقر خاک از هر نوع املاح است. بهتر است سالی یک‌بار خاک گلدان را تعویض کنید تا موقعیتی مناسب برای رشد گیاهان ایجاد شود.

تعویض گلدان:

هرساله گیاهان رشد می‌کنند و ریشه آنان مکان وسیع‌تری برای رشد نیاز دارد. تعویض گلدان موجب می‌شود انگل‌های گیاهی و قارچ و کپک‌ها به ریشه گیاهان صدمه وارد نکنند و فرصتی برای رشد نداشته باشند؛ به اين طريق خاک هم پایدارتر می‌ماند. تعویض گلدان برای تمام گیاهان لازم است. اما برای گیاهان کم رشد مانند کاکتوس، هرچند سال یک‌بار نیاز به تعویض گلدان است.

جنس گلدان:

بهترين گلدان‌ها با خاک رس ساخته می‌شوند که به گلدان‌های سفالی معروفند. چرا که بهترین شرایط برای شادابی و نشاط گیاه را تامین می‌کنند و موجب می‌شوند که دمای خاک برای ریشه در تابستان خنک و در زمستان گرم باشد. مخصوصا براي گیاهي مانند كاکتوس که به آب زیاد نیاز ندارد، استفاده از این گلدان‌ها موجب نشت آب اضافی به بدنه گلدان می‌شود. گلدان‌های پلاستیکی نيز برای برخی گیاهان آپارتمانی مانند پتیوس و فیكوس مناسب‌اند. از گلدان‌های فلزی هرگز استفاده نکنید چراکه موجب زنگ زدن و افزایش نفوذ سم در خاک می‌شوند. البته گلدان‌های استیل جدید دارای روکش‌های مناسب بدون ضرر هستند.

 

 

برای ارتباط با کارشناسان سیرنگ، با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

09039574929


فاطمه رسولی، تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۲/۱۸


گیاه آپارتمانی گیاه پهپاد پهپادکشاورزی کشاورز کشاورزی سیرنگ پهپادسیرنگ پهپادکشاورزی پهپادهوشمند هوشمند

این مطالب را هم بخوانید!

بیماری های مرتبط با برنج (قسمت...

علیرغم پیشرفت در فن‌آوری تولید برنج، بیماری‌ها همچنان عامل اصلی کاهش عملکرد و سود کمتر در مزارع برنج هستند. بیماری‌ها باعث کاهش عملکرد و کیفیت و افزایش هزینه‌های تولید می‌شوند.

ادامه مطلب »

بالا بودن سن کشاورزان از آسیب...

این مطلب توسط پروازیاران سیرنگ منتشر شده است

ادامه مطلب »

ویژگی پهپاد کشاورزی

این مطلب توسط پروازیاران سیرنگ منتشر شده است

ادامه مطلب »

در سراسر ایران با کاربران حرفه‌ای

عملیات کارشناسان سیرنگ

استان مازندران
استان گلستان
استان آذربایجان

+98 21 4417 9162

مدیر فروش داخلی 107

+98 21 4417 9168

کارشناس فروش 1 - داخلی 101

+98 21 4417 9112

کارشناس فروش 2 - داخلی 102

+98 21 4417 9218

کارشناس فروش 3 - داخلی 103

+98 21 4417 9234

مدیر ترویج - داخلی 108

+98 21 4417 9228

خدمات پس از فروش - داخلی 116